вторник, 9 февраля 2016 г.

Виступ для батьківських зборів

Поради батькам щодо безпечного використання Інтернету їхніми дітьми


Ми з вами живемо в непростий, але дуже захоплюючий час, століття загальної інформатизації, комп'ютерних технологій, цифрових інновацій і панування всезнаючої, все вміючої та все дозволяючої  Мережі.  Кількість комп’ютерів, для яких встановлюється з’єднання з мережею Інтернет, зростає кожного дня. Сучасні діти, здається, «вже народжуються з умінням користуватися комп'ютером». З одного боку, це добре: віртуальний світ сьогодні опинився, по суті, головним джерелом інформації, не потрібно йти до бібліотеки, стояти перед полицями магазинів, досить клікнути мишкою та все чого ви бажаєте, як «по щучому велінню» буде доставлено в ваш будинок. Крім того, з введенням нових освітніх стандартів, сучасна школа відходить від звичних моделей навчання, при яких школяру даються готові знання. Щоб їх отримати дитині тепер самій потрібно навчитися добувати інформацію. І в даному випадку Інтернет стає просто незамінним знаряддям для освіти.
 Це означає, що все більше дітей отримують можливість працювати в Інтернеті, а отже, надзвичайно актуальною стає проблема безпеки наших дітей у Всесвітній мережі.
Оскільки від самого початку мережа Інтернет розвивалася неконтрольовано, тепер у ній міститься величезний обсяг інформації, серед якої багато небезпечної. У зв’язку з цим, а також тому, що вік, в якому людина починає працювати з Інтернетом, стає дедалі молодшим, постає проблема захисту дітей. Інтернет несе і немало загроз як для дитини, так і для всієї сім’ї. І щоб уберегти дитину від них потрібно не тільки знати про існування певних пасток глобальної мережі, а й навчити її їх обходити. Ідеальний варіант коли і батьки і діти розуміють небезпеки і готові їм протистояти.
 А як з цим у нас, у школі?
Давайте проаналізуємо відповіді учнів на запропоновану анкету.
Анкетування учнів класу.
1. Де ви користуєтесь комп’ютером?
дома;
у друзів;
в школі;
у інтернет-клубі
2. Скільки годин за добу ви проводите у мережі Інтернет?
менше двох годин;
від двох до п’яти годин;
більше п’яти годин
3. На яких сайтах ви проводите більшість часу?
сайти знайомств;
ігрові сайти;
чати;
пошукові сайти
4. Яка ваша потреба у Інтернеті?
мені байдуже є Інтернет чи ні;
періодично виникає потреба скористатись Інтернетом;
відчуваю щоденну потребу скористатися Інтернетом;
не уявляю свого життя без Інтернету
5. Чи впливає Інтернет на ваше навчання?
не впливає;
допомагає у навчанні;
заважає
6. Чи впливає Інтернет на ваше спілкування з оточуючими?
не впливає;
нехватає часу на реальне спілкування;
спілкуватися у Інтернеті мені комфортніше
7. Чи стоїть на вашому комп’ютері антівірусне забезпечення?
так;
ні
незнаю
8. Чи користуєтесь ви електронною поштою?
так;
ні
9. Чи користуєтесь ви послугами інтернет-магазинів?
так;
ні
10. Чи вміють ваші батьки користуватися комп’ютером?
так;
ні
11. Як часто батьки користуються вашим комп’ютером?
ніколи не користуються;
часто;
рідко
12. Які загрози, на вашу думку, несе Інтернет? (напишіть)

Отже, як бачимо з результатів анкетування, Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається такою далекою.
Також відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих.

Тож давайте разом зробимо Інтернет безпечнішим для наших дітей. Бо хто їм у цьому допоможе, як не їхні батьки та школа?

Поради батькам
1.                     Поставте комп'ютер у кімнату, яку використовують усі члени родини
Таким чином, розмови про Інтернет та слідкування за його використанням стануть невід’ємною частиною повсякденного життя. Обговорювати проблеми зручніше, коли комп'ютер розміщено в загальній кімнаті. Крім того, ви зможете використовувати Інтернет разом із дитиною.
2.                     Обговорюйте теми, пов’язані з Інтернетом
Продемонструйте інтерес до того, чим займаються ваша дитина та її друзі в Інтернеті та поза його межами. Поговоріть про прекрасні й захоплюючі речі, для яких можна використовувати Інтернет, а також про складні проблеми, з якими можна стикнутися, перебуваючи в мережі. Обговоріть із дитиною, що вона має робити, якщо відчує себе некомфортно в онлайні.
3.                     Дізнайтеся більше про використання комп'ютера
Якщо ви самі використовуєте Інтернет, то вам легше визначити, що є гарною практикою для ваших дітей, і ви можете краще допомогти їм знайти потрібний матеріал в онлайні.
4.                     Подорожуйте Інтернетом разом
Знайдіть підходящі для дітей сайти або дізнайтеся, як шукати корисну інформацію. Разом сплануйте подорож у відпустці, перегляньте освітні сайти для підтримки шкільної роботи, знайдіть інформацію про хобі або захоплення ваших дітей. Працюючи в Інтернеті разом, ви можете навчити дитину оцінювати знайдену інформацію. Створіть закладки для улюблених сайтів, щоб швидко переходити до них.
5.                     Разом із дітьми визначте час і порядок використання Інтернету
Слід визначити час перебування дітей в онлайні та набір веб-сайтів, які вони можуть відвідувати. Обговоріть це питання з дітьми, щоб дійти згоди.
Батьки мають вміти те, що вже роблять діти!
Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації.
Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.


Що робить школа по цьому питанню.

11.      Кожен рік місяць лютий присвячений безпечному поводженню в мережі Інтернет. В ході місячника проводяться такі заходи:
-         9 лютого Всесвітній день безпечного Інтернету, участь школи у Всеукраїнській акції від Google «Хвиля безпечного Інтернету» (проходження гри, проходження тестування, отримання сертифікатів за участь – 6 клас: Батюк Максим, Каптан Дмитро, Торяник Данило)
-         Перегляд підбірки мультфільмів та навчальних відеофільмів, де розповідається про небезпеки які трапляються в Інтернеті, та як їх обходити. (2-11 класи)
В ході перегляду відеоматеріалі розроблені наступні правила правила:

-         Ознайомлення з безпечним контентом: Веб-сайт – Онляндія -безпечна веб-країна для дітей; Національна бібліотека України для дітей
  2.     У зв’язку з тим що  інтернет у школі розповсюджується у вільному доступі, на основні точці роздачі Інтернету включені додаткові налаштування для фільтрації  матеріалу певного змісту, а саме  заборонити доступу до окремих ігор, заборона доступу до веб-сайтів що містять обмеження у вікових категоріях та блокування веб-сайтів з небажаним вмістом. (Але даний режим блокування працює тільки на шкільній техніці)
  3.     На кожному комп’ютері у комп’ютерних класах включений так званий “безпечний пошук”, призначений для блокування доступу до сайтів, які містять сцени відверто сексуального змісту, та видаляти посилання на них із результатів пошуку.


І на останок ще раз хочу наголосити, що Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий